|
سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) با توجه به آمار صادرات و واردات ایران به کشورها و آنالیز آنها ایجاد یک برآیند منطقی از صادرات به یک کشور و یا واردات از آن کشور نموده، کشورهای هدف تجارت ایران را هر سال تعیین و به اتاقهای بازرگانی ابلاغ میکند. در این رهگذر، هم نوع کالای جابه جا شده و هم توان واردات و صادرات به یک منطقه مشخص میشود؛ اما یک تاجر صرفاً با در دست داشتن این آگاهی بهسادگی نمیتواند وارد بازار شود. نکته 1: اگر شخصی بازاری را برای یک کالا در دست گرفته باشد، طبیعی است که ورود به آن بازار برای نفر دوم کار مشکلی خواهد بود. نکته 2: تا فرد از فرهنگ و نوسانات سیاسی بازار هدف آگاه نشود، کاری از پیش نخواهد برد. بنابراین، یک تاجر در طول مسیر تجارت، پیوسته باید مسائل روزمره بازار هدف را پیگیری کند.
|